Slajd 10
Przykładowe pytania kontrolne:
- jaki jest stopień Pana/ Pani pokrewieństwa z pacjentem,
- proszę podać nr PESEL pacjenta,
- proszę wskazać miejsce urodzenia pacjenta
- proszę podać drugie imię pacjenta,
- proszę wskazać czy pacjent ma znaki szczególne lub opisać wygląd pacjenta
- proszę podać numeru telefonu pacjenta
- proszę opisać w co był ubrany pacjent (w przypadku kiedy osoba bliska na co dzień przebywa
z pacjentem i pacjent trafił do Szpitala w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego).
Zadawane przez personel medyczny Szpitala pytania powinny uwzględniać indywidualną sytuację pacjenta oraz być dostosowane do stopnia pokrewieństwa pacjenta z osobą dzwoniącą. Należy zastosować różną weryfikację
w zależności od zaistniałej sytuacji.
W przypadku kiedy do Szpitala dzwoni przedstawiciel ustawowy małoletniego pacjenta można z dużym prawdopodobieństwem założyć, że osoba dzwoniąca będzie znała szczegóły dotyczące miejsca urodzenia, numeru PESEL, garderobę jaką miał na sobie pacjent.
W odmienny sposób powinna odbyć się weryfikacja osoby dorosłej, w takim przypadku można zadać pytania dotyczące miejsca stałego pobytu, znaków szczególnych, numeru telefonu komórkowego, o ile personel Szpitala dysponuje takimi informacjami.